• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66158
+
-

6  واحد صنعتی جدید در زنجان به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار زنجان با اشاره به تلاش برای رونق تولید و حل مشکلات واحدهای صنعتی گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده، ۶ واحد صنعتی در سال جاری در این استان به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گزارش ایرنا،فتح‌الله حقیقی در همایش معرفی و تجلیل از صنعتگران، معدنکاران و اصناف برتر استان اظهار کرد: تمام مردم، صنعتگران، معدنکاران، اصناف و مدیران و مسئولان در شرایط حاضر باید در حیطه وظایف خود جامعه را آرام نگه دارند. وی ادامه داد: مردم، تولیدکنندگان و اصناف سهم خود را در آرام‌سازی جامعه ایفا می‌کنند و مدیران نیز برای این کار باید کمتر حرف بزنند و بیشتر عمل کنند. 

استاندار زنجان افزود: حرف زدن و عمل کردن در شرایط آزاد و مطمئن هنر نیست، بلکه عمل کردن در جایی که تنگنا وجود دارد مهم بوده و هنر است. حقیقی گفت: به منظور آرام‌سازی جامعه هیچ جلسه‌ای به صورت نمایشی تشکیل نشده است و جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز در خارج از ساختمان استانداری و در واحدهای مشکل‌دار تشکیل می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی در صورت امکان در داخل استان رفع می‌شود و در غیر این صورت از طریق مسئولان کشوری پیگیری خواهد شد. مقام عالی دولت در استان زنجان توضیح داد: وقتی سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت ببینند مدیران برای حل مشکلات تلاش می‌کنند، انگیزه و امیدواری در آنها ایجاد می‌شود و آنها نیز در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند. 

حقیقی با بیان این‌که اقدامات بسیاری برای رفع مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی انجام شده است، افزود: پسماند دپوشده روی زنجان در آینده نزدیک تعیین تکلیف می‌شود و پسماند تولیدی موجود نیز با تعیین مکان مشخص تعیین تکلیف خواهد شد. 

وی گفت: بازبینی منطقه ماهنشان برای صدور مجوز اکتشاف معدن که ۴۰ درصد از مساحت آن حفاظت شده و عرضه خاک انگوران در بازار بورس بدون سنوات سهمیه‌ای نیز از دیگر اقداماتی است که در حال پیگیری و انجام است. 

استاندار زنجان تصریح کرد: علاوه بر اقدامات صورت‌گرفته، تلاش شده است دولت بخشی از واقعیت‌های تولید و صنعت استان را از نزدیک ببیند. در این زمینه در سال جاری تاکنون علاوه بر معاون اول رئیس‌جمهوری، 5 وزیر به استان سفر کردند و تقریباً هر هفته یک مهمان از هیأت دولت در استان زنجان حضور می‌یابد. حقیقی در خصوص اصناف نیز یادآور شد: اصناف قشر زحمتکشی‌اند و البته باید هم دولت و هم اصناف به خوبی بر بازار نظارت داشته باشند. 


پروژه‌های اقتصادی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی

استاندار زنجان همچنین  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان از بررسی پروژه‌های دستگاه‌های مختلف خبر داد و گفت: پروژه‌های اقتصادی باید علاوه بر مهم و نوین بودن در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.  فتح‌الله حقیقی بیان کرد: با توجه به اهمیتی که پروژه‌های اقتصادی دارد، همه مدیران بایدپروژه‌های مهم خود را در سامانه اقتصاد مقاومتی به ثبت برسانند. 

وی با تأکید بر این‌که پروژه‌ها باید هدفمند باشد، افزود: نمی‌توان هر پروژه‌ای را در سامانه اقتصاد مقاومتی ثبت کرد و باید پروژه‌های مهم و تأثیرگذار در این سامانه به ثبت برسد. برای این کار حتماً باید فکر و مطالعات اولیه در خصوص پروژه‌ای که قرار است در سامانه مربوطه به ثبت برسد وجود داشته باشد. 

استاندار زنجان با اشاره به این‌که یکی از تأکیدات استان به مدیران در خصوص ارائه نقشه راه بود که بنا شد هر دستگاه در قالب این نقشه راه بتواند 5 اولویت اصلی خود را ارائه دهد، ادامه داد: متأسفانه با وجود تاکیداتی که در این زمینه کرده‌ایم باز هم شاهد این موضوع هستیم که برخی از دستگاه‌ها نقشه راهی را ارائه نکرده‌اند به همین دلیل پروژه‌های این قبیل دستگاه‌ها در سامانه ثبت نخواهد شد. 

حقیقی با بیان این‌که جای تأسف دارد که مدیران برخی از دستگاه‌هایی که پروژه‌ای را تا به امروز تعریف نکرده‌اند در این جلسه نیز حضور پیدا نمی‌کنند، گفت: رویکرد ما در زمینه ثبت پروژه‌های تأثیرگذار در سامانه اقتصاد مقاومتی در حدود ۴۰ پروژه است، اما متأسفانه علی‌رغم ظرفیت‌هایی که در این بخش در استان وجود دارد پروژه تأثیرگذار و مطلوبی در سامانه مربوطه ثبت نشده است. 

وی با تأکید بر این‌که زنجان می‌تواند پایلوت اجرای بسیاری از پروژه‌ها باشد، افزود: امسال کارهای بزرگی در عرصه اقتصادی انجام خواهد شد. مهم‌ترین آن افتتاح ۶ کارخانه بزرگ در استان است که حجم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این زمینه 2 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

استاندار زنجان با یادآوری این‌که استان زنجان رتبه سوم کشوری را در حوزه تسهیل کسب و کار دارد، خاطرنشان کرد: این رتبه و جایگاه حاکی از آن است که مدیران باید پروژه‌هایی را در سامانه اقتصاد مقاومتی ثبت کنند که در قواره استان باشد و این مهم تا به امروز محقق نشده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید